Aller au contenu  Aller au menu principal  Aller à la recherche

bannierv2

                          CENTRE INTERLANGUES - TEXTE, IMAGE, LANGAGE (EA 4182)

Marc Smith

Publications

Articles dans des revues internationales ou nationales avec comité de lecture

  • « La Peinture de paysage selon Asher B. Durand », L’Art du paysage, dir. Claire Omhovère, dans Essais sur l’Art, volume 7, Paris : Michel Houdiard, 2014, pp. 136-148.

  • « A History of Painting by Kenyon Cox », Histories of Painting, dans Art History Supplement, volume 3, numéro 4, July 2013, pp. 1-10.

  • « L’Identité Nuyoricaine de East Harlem, entre activisme et multiculturalisme (1960-2012) », Les Cultures du Déplacement, dir. Claude Chastagner, dans Aménagement et Territoires volume 2, Aix-En-Provence : Presses Universitaires d’Aix-Marseille, 2014, pp. 249-262.

  • « The Birth of Art Criticism in the United States », The Birth of Art Criticism, dans Art History Supplement‎, volume 1, numéro 5, décembre 2011, pp. 1-10.

  • « The Need for Professionals in Art Conservation: The Case of the Metropolitan Museum of Art in the 1880s and 1890s », History of Conservation, dans The Art History Supplement‎, volume 2, numéro 2, mars 2012, pp. 1-10.

  • « New York Bohemianism in the Second Half of the Nineteenth Century », Bohemianism in Central Europe, dans ARS Journal of the Institute of Art History of the Slovak Academy of Sciences, volume 45, number 1, 2012, pp. 212-222.

  • « The 'Latino' Identity in US Museums: Or the Creation of Nationalism through Multiculturalism », Identité et diversité : créations, discours, représentations, Montpellier : PULM, 2013, pp. 211-224.

  • « Elite Class Cohesion and Popular Conceptions of Conspiracy: Communication and Control in the Arts », Actes du colloque international du groupe Milan-Montpellier, 25 juin 2009 (Conspiracy and Consent in History and Culture), Montpellier : PULM, (à paraître).

  • « Defining Conspiracy? Judicial, Academic and Popular Understandings », Actes du colloque international du groupe Milan-Montpellier, 25 juin 2009 (Conspiracy and Consent in History and Culture), Montpellier : PULM, (à paraître).

  • « Winslow Homer, James McNeil Whistler and Thomas Hovenden: Or how Center and Margins were reversed in US Aesthetics », dir. Margaret Gillespie, Marges et périphéries dans les pays de langue anglaise, Paris: L’Harmattan, 2014,pp. 105-116.

  • « L’Idéologie du progrès et l’utopie des arts », Art et Utopie, dir. Mathilde Arrivé, dans Essais sur l’Art, volume 5, Paris : Michel Houdiard, 2012, pp. 89-104.

  • « Importing Masters and Culture: Or Why Create the Art Market? », Cross-Cultural Encounters between the Mediterranean and the English-Speaking World, dir. Christine Reynier, dans Transatlantic Aesthetics and Culture, volume 4, Berne : Peter Lang, 2011, pp. 11-22.


 

Suivez-nous : Suivez nous sur FacebookSuivez nous sur Google +Suivez nous sur TwitterSuivez nous sur ViadeouB link, le réseau social de l'université

enseignant/chercheur


Université de Bourgogne