Publications

Publications‘Pretty White Word in a Black Mouth’ : les couleurs de la langue dans
The Cattle Killing de John Edgar Wideman ", in Troubled Legacies  :Heritage/Inheritance iAmerican Minority Literatures, eds Claudine Raynaud and Michel Feith, Cambridge Scholars Publishing, 2015. 

« Tennessee Williams. The Glass Menagerie (1944) », in Antonia Rigaud et Françoise     Palleau-Papin (dir.), An Introduction to Anglophone Theatre , Presses universitaires de Rennes, collection “Univers anglophone / Didact Anglais”, 2015. 177-181  
  « Arthur Miller, The Crucible (1953) », in Antonia Rigaud et Françoise Palleau-Papin     (dir.), An Introduction to Anglophone Theatre , Presses universitaires de Rennes, collection “Univers anglophone / Didact Anglais”, 2015. 150-155.

Arthur A. Schomburg : « Le Nègre exhume son passé », traduction suivie de « Archéologie du savoir et appropriation du passé : Arthur A. Schomburg, historien collectionneur », in La Renaissance de Harlem et l'art nègre, ( Collection « Essais sur l'art », n°6), ed. Claudine Raynaud, Paris, Michel Houdiard, 2013, pp.19-33.

« 'A Person should Never Represent Anything that They Aren't Willing to Have Come True ' : la vérité par l'image dans Plowing the Dark de Richard Powers », TLE, 28 (automne 2012), Presses Universitaires de Vincennes.

«John Edgar Wideman : L'architectonique de la fiction », traduction suivie de « Langage tangage, masques et marges selon John Edgar Wideman », in L'Art du langage. Fragments anglo-américains (Collection « Essais sur l'art », n°4), ed. Sandrine Sorlin, Paris, Michel Houdiard, 2011, pp.111-125.

« Serial Production, Serial Photography, and the Writing of History in Three Farmers on Their Way to a Dance. » Transatlantica, 2 /2009